JP II o pekle
JP2: Peklo je reálna možnosť, ale nevieme, či sa týka aj ľudí.
„Večné zatratenie zostáva reálnou možnosťou, ale bez špeciálneho božského zjavenia nám nie je udelené poznanie toho, či alebo ktorých ľudských bytostí sa ono účinne týka. Myšlienka pekla – a ešte menej nevhodné použitie biblických obrazov – nesmie vyvolávať úzkosť alebo zúfalstvo, ale je nutnou a zdravou pripomienkou slobody v rámci vyhlásenia, že vzkriesený Ježiš porazil Satana.“
Audiencia, 28. júla 1999
http://www.vatican.va/holy_father/john_paul_ii/audiences/1999/documents/hf_jp-ii_aud_28071999_en.html
JP2: O Pekle sa v Biblii píše, ale nevieme, nakoľko je reálne.
„Večné zatratenie sa v Evanjeliu určite vyhlasuje. Do akej sa miery sa uskutočňuje v záhrobnom živote? Toto je skutočne veľkým tajomstvom.“ Prekročiť prah nádeje, s. 73.
Robel precitala som si celu kazen z audiencie aj vyrok, ktory ste zobrali z knihy Prekrocit prah nadeje. Vase odvolavky nie su v ziadnom pripade vyhlaseniami, ktorymi by bl. papez JPII nejako spochybnil peklo.Taktiez neviem, ci naschval, alebo omylom ste zle prelozili prvu vetu v prvom vyroku, a to -„Večné zatratenie zostáva reálnou možnosťou, ale bez špeciálneho božského zjavenia nám nie je udelené poznanie toho, či alebo ktorých ľudských bytostí sa ono účinne týka.V anglictine Damnation remains a real possibility, but it is not granted to us, without special divine revelation, to know which human beings are effectively involved in it . Z anglickeho originalu jasne vyplyva, ze tam nie su slova "ci,alebo," ale iba ktorych ludskych bytosti.Takze spravny preklad, ktory uplne meni zmysel vety znie,:Večné zatratenie zostáva reálnou možnosťou, ale bez špeciálneho božského zjavenia nám nie je udelené poznanie ktorých ľudských bytostí sa ono účinne týka/cize nie ci a ktorych/
ka/cize nie ci a ktorych/
Ak ste tieto vety pouzili ako dokaz toho, ze papez spochybnil existenciu pekla, som presvedcena, ze by ste nepochopili ani vysvetlenie, preco to tak nie je. Uz ste tak spravili aj v inych debatach, ze ste nechapali .Navyse ste prvy vyrok z nejakej priciny sem dali ako sfalsovany.Preco ste to urobili?Kazdy si to moze predsa overit podla originalu.
Okrem toho ste tam pridali dve vety, ktore sa v kazni ani v knihe nenachadzaju. Dali ste tam papezovo meno a dvojbodku, ako keby to boli jeho citaty. Povazujem to za nekorektne, lebo papez tieto vety nikde nepovedal.Su to tieto vase zavadzajuce akoby papezove vety.
JP2: Peklo je reálna možnosť, ale nevieme, či sa týka aj ľudí.
JP2: O Pekle sa v Biblii píše, ale nevieme, nakoľko je reálne
Na zaklade tychto skutocnosti som presvedcena, ze debaty s vami by neviedli k nicomu.Zelam vam ,aby ste si uvedomili vase omyly a aby ste pochopili, preco diabol falsuje vyroky blahoslaveneho JPII. Nech vam nas Pan da k tomu milost
Ospravedlniť sa môžem len za zlý odkaz, nevedel som totiž, že Vatikán má dve verzie Wojtylovho prejavu. Tu je ten správny:
http://www.vatican.va/holy_father/john_paul_ii/audiences/documents/hf_jp-ii_aud_28071999_en.html
Ako viem, že toto je originál? Pretože sa cituje aj v knihách, stačí onú anglickú vetu hodiť do gúglu. Takže nie ja falšujem, ale skôr niekto vo Vatikáne, všakže?
Týmito dvomi vetami,
JP2: Peklo je reálna možnosť, ale nevieme, či sa týka aj ľudí.
JP2: O Pekle sa v Biblii píše, ale nevieme, nakoľko je reálne
som len inak a skrátene vyjadril kritizované výroky a nedal som ich ani do úvodzoviek, aby neprišlo k omylu, že ich takto JP2 vyslovil, hoci presný zmysel zostáva ten istý
Aj ked Kristus trpel za hriesnikov a zostupil do pekiel , nevyslobodil vsetkych , ale ako sme povedali , len tych , ktori boli bez smrtelneho hriechu . Tych , co zomreli v smrtelnom hriechu nechal tam . A tak nikto , kto tam zostupi so smrtelnym hriechom , nech necaka milost . Naopak bude v pekle tak dlho , ako svati otcovia v raji, teda naveky . por Mt 25,46 sv Tomas Akvinsky In symbolum apostolorum