Moralna hrozba z Nemecka?
V Nemecku ma vyznamne postavenie moralny teolog p.SCHOCKENHOFF. Jeho "vynikajuci" intelekt vraj je za navrhovanymi zmenami ucenia katolickej cirkvi v Nemecku.
Je prominentnym kritikom Humanae Vitae, aj silnym zastupcom homosexualneho knazstva a tych, ktory urychluju a natlakom ziadaju reformu v oblasti sexualnej etiky . P.Schockenhoff je hlavnym poradcom nemeckych biskupov v tychto casoch.
P.Schockenhoff je znamy svojim tvrdenim, ze moralna teologia musi byt " oslobodena od prirodzeneho zakona" a ze svedomie nema byt postavene na " zivotnej skusenosti veriacich".
Trva na tom, ze rozlucitelnost manzelstva netreba povazovat za vazny problem a pripustil, ze by rozvedeni manzelia, ktori su v novom zvazku, mohli pristupovat k sv.prijimaniu V r.2011 vysla jeho kniha " Prilezitost pre zmierenie: Cirkev, rozvedeni a znovuzosobaseni." Navrhoval, aby termin " oficialna cirkev" bol odstraneny pretoze sa neustale zvacsuje rozdiel medzi institucionalnou cirkvou a cirkvou veriaceho ludu.
Predstavuje prud v nem.cirkvi, ktory sa snazi nahradit " teologiu tela" "teologiou lasky". Tato teologia lasky vraj vyzaduje abstraktnu interpretaciu, ktora oddeli sexualny zivot od plodivej ulohy muza a zeny a dovoli formy mimomanzelskeho parterstva aj homosexualneho, pretoze ako tvrdia laska ma byt zalozena na emociach a nie na biologickej realite. Taketo tvrdenia p.Sch. postradaju akukolvek zmienku o hriechu. Aby sa zmeny, ktore navrhuje podarilo uskutocnit, navrhuje teologicke reflexie.
Prof.Dr.Ebenhard Schockenhoff posobi na Uni vo Freiburgu. Je managerom vydavatela casopisu Medicinska etika. Oblubene temy jeho vyskumnej praci vedca su kmenove bunky a interrupcia. Je znamym kritikom kat.cirkvi pre jej zaporny postoj k homosexualite. Vyjadril sa hanlivo o Spolocenstve Pia X.
V diskusii v r.2012 ziadal, aby kat.cirkev tolerovala rozhodnutie rozvedenych katolikov, ktori po rozvode ziju v civilnom manzelstve a riesenie problemu vidi v tom, ze nebudu vyluceni od moznosti pristupovat k sv.prijimaniu.
Vyjadril sa, ze nestaci, aby sa takato prax zaviedla len v Nemecku, pretoze je to problem celej cirkvi. Biskupska konferencia Nemecka vraj moze byt priekopnikom a moze veci urychlit, vravel p.SCH.
]
V Nemecku má významné postavenie morálny teolog p.Schockenhoff. Jeho údajne vynikajúci intelekt je za navrhovanými zmenami učenia katol
V Nemecku ma vyznamne postavenie moralny teolog p.SCHOCKENHOFF. Jeho "vynikajuci" intelekt vraj je za navrhovanymi zmenami ucenia katolickej cirkvi v Nemecku.
Je prominentnym kritikom Humanae Vitae, aj silnym zastupcom homosexualneho knazstva a tych, ktory urychluju a natlakom ziadaju reformu v oblasti sexualnej etiky .
P.Schockenhoff je v sucasnosti hlavnym poradcom nemeckych biskupov. Zvolený vraj z dôvodu, že sa často citoval učiteľov cirkvi, aby podporil svoje postavenie a prejavoval ukažkovy respekt pre oficialne ucenie cirkvi, cim vzbudzoval doveru.
Dnes je znamy svojim tvrdenim, ze moralna teologia musi byt " oslobodena od prirodzeneho zakona" a ze svedomie nema byt postavene na " zivotnej skusenosti veriacich".
Trva na tom, ze rozlucitelnost manzelstva netreba povazovat za vazny problem a pripustil, ze by rozvedeni manzelia, ktori su v novom zvazku, mohli pristupovat k sv.prijimaniu V r.2011 vysla jeho kniha " Prilezitost pre zmierenie: Cirkev, rozvedeni a znovuzosobaseni." Navrhoval, aby termin " oficialna cirkev" bol odstraneny pretoze sa neustale zvacsuje rozdiel medzi institucionalnou cirkvou a cirkvou veriaceho ludu.
Predstavuje prud v nehttps://www.gloria.tv/videos/m.cirkvi, ktory sa snazi nahradit " teologiu tela" "teologiou lasky". Tato teologia lasky vraj vyzaduje abstraktnu interpretaciu, ktora oddeli sexualny zivot od plodivej ulohy muza a zeny a dovoli formy mimomanzelskeho parterstva aj homosexualneho, pretoze ako tvrdia laska ma byt zalozena na emociach a nie na biologickej realite. Taketo tvrdenia p.Sch. postradaju akukolvek zmienku o hriechu. Aby sa zmeny, ktore navrhuje podarilo uskutocnit, navrhuje teologicke reflexie.
V diskusii v r.2012 ziadal, aby kat.cirkev tolerovala rozhodnutie rozvedenych katolikov, ktori po rozvode ziju v civilnom manzelstve a riesenie problemu vidi v tom, ze nebudu vyluceni od moznosti pristupovat k sv.prijimaniu.
Vyjadril sa, ze nestaci, aby sa takato prax zaviedla len v Nemecku, pretoze je to problem celej cirkvi. Biskupska konferencia Nemecka vraj moze byt priekopnikom a moze veci urychlit, vravel p.SCH.
]INCENS a MORALNA RADA NEMECKA /2014/
„Základné právo dospelých na sexuálne sebaurčenie má väčšiu váhu ako abstraktná ochrana rodiny,“ tvrdí etická rada. Členovia hlasujúci proti dekriminalizácii incestu tvrdia, že by to oslabilo eticky významné rodinné hodnoty, ktoré prispievajú k osobnostnému rozvoju.Hovorkyňa nemeckej kancelárky Angely Merkelovej na hlasovanie rady reagovala, že stopnutie zákona proti incestu by dalo spoločnosti zlý signál
Read more: http://www.ncregister.com/daily-news/confidential-meeting-seeks-to-sway-synod-to-accept-same-sex-unions/#ixzz496ocpy86
Turicny pondelok 2015 stretli sa kardinal Marx,.... aj prof.Sch. v Rime na Gregorianskej uni, najdolezitejsie hlavy progresivneho lkatolicizmu z Nemecka, Svajsiarska a Francuzska. Bol tu aj kardinal Marx z Mnichiva, aj prof.Sch. z Freiburhu. Pri tomto stretnuti mali ucestnici predstavit svoje nove tezy - manzelstvo, rodina, sexualita. Udalost predchadzajuca oktobrovej Synody pre rodinu. Frakcia kardinala Marxa predstavila velmi liberalne myslienky. Mnihi kardinali a biskupi preto kardinala Marxa pre jeho heterodoxne pozicie kritizovali.
Liberalni teologovia vyvijaju natlak a su vraj velkym rizikom pre papeza Frantiska. Papez Frantisek sa rozhodol radsej pre pastoraciu s milosrdenstvom. Na tejto ceste chce ludi presvedcit a sirit povodne ucenie cirkvi o manzelstve a sexualite. Je vsak mozne, ze liberali dosiahnu svoje a donutia papeza opustit jeho snahy , jeho doterajsie plany.
as größte Risiko beider Strategien für die Modernisten besteht darin, dass sie Papst Franziskus dadurch im Grunde in die Enge treiben. Er müsste möglicherweise eine klare dogmatische Aussage treffen. Franziskus setzt aber auf eine „Pastoral der Barmherzigkeit“. Auf diesem Wege will er die Menschen von der Lehre der Kirche über Ehe und Sexualität überzeugen. Die Liberalen könnten den Papst sogar zu einem teilweisen Abrücken von seiner bisherigen Pastoral veranlassen.